3 Sep 2009

Sahuur Story

mm..nmpaknya ari ni kali prtama ak brjaya bgn sahur...mujurlah ak tubik beli nasik smlm, kalo xtaw la nk mkn ape pg ni...wlopuun trase agak sediy krna trpaksa mkn nasi goreng bungkus, nmun sbb lapor pnya psl, bedal je lah...time tgh mkn tu, ttibe trigt ngan hidangan kt umah time sahur...tntu mak ak da msk sdap2..xsabar lak rsnya nk blk mkn rmah...smbil duk trigt kt mskn sahur, trase cm rndu lak ngan ustaz(pgggilan ank saudaraku yg umo 8bln)..mak ak ambik ustaz dr umah besannya cuz sblm tu kak ak tggalkn anaknya kt ctu(sbb kak ak br pndah tmpat kije, jd dia lum jmpa pgasuh)~that why ak rs p'puan xprlu kije, baik duk umah jer jaga anakmsk ke...lgpun apa gunanya laki kalu org puan kije, mmg lah niat nk carik duit, tp duit makin dicari makin xcukup.. buat apalah duit bnyak2, asal ckp mkn sudey....kal0 time ct ari tu, lps2 sahur ak tmankan ustaz skjap(Cuz mak n ayahku g mesjid semayg subuh)...ari jumaat ni rs cm nk g tgk dia jer(skrg ustaz ada kt kuala krai-rmh mentua kakakku...)...

opss...melalut lak...wlopun sahurku xsbrapa( nc goreng + air jarang), tp ak still brsyukur...skrg2nya ak bgn sahur gak...tp kalu 2,3 ari camni gak(mkn bnda sm jer), ak rs baik ak duk rumah mggu dpn..mana thn beb mkn nasik goreng+air masak jer.... dahla agak sejuk, rs lak cm hampeh...i think that my mom is the best cook in the world....

mmm...nk g klas lak...c u on nxt time...

(skempus is not skema nk mampus)

2 comments:

ain said...

salam... aik dah tukar bahsa ke? pompuan boleh je nak keje kan... bantu ketua keluarga time sesak2 ke... tapi atas orang la kan. de yang suke, de yang xberapa suka. sahur nasi goreng ok pe tapi memg r xleh lawan sahur ke buka ke kat rumah kan?

uto laut said...

mint..sabar la ye..kan kita bersahur bersama2..(bertiga)..aku pun air jarang gak..siap panas meletup lagi..hehheh..

tapi sebenarnya silap budak waiter tuh..mu pesan nasi tomyam,dia bagi nasik goreng tomyam..jgn risau mint..nanti kita revenge..declare war ngan budak tuh..dah la nasik aku bubuh sambal padahal dah cakap nak wat sahur..separuh nasik aku basi..