6 Sep 2009

Flashback

mm....ttibe trigt lak ngan saim2 ak ms sek rendah dl...mcm mana la mereka...da brjaya ke??time blk ct ari tu(jumaat, sabtu), mak ak ada ckp yg sorg dr kwn lamaku(nmnya trpaksa dirahsiakn), dh jd doktor...ak pon mulanya tmpang r gmbira..(xkan xgmbira bl saim2 brjaya kn)..ttp tiba2 ak pelik jd doktor??bakpo cpt sgt..xkan doktor pon ada short course gak..(ye lah sapo xpelik, da nm pon saim msti r sm baya ngan ak...n ak rs yg plg awal bdk medik tubik pon pd bln 5 thn dpn-tu pun yg plg awal)..ak pon apa lg mmg tabik spring r kt saim ak tu(tabik sarjan Sounders).....lpas tu ak trigt la yg member ak ni dl km sek arab(confirm r da mkn st thn tuk klas peralihan)...tnya2 pnya tnya, mak ak pn brth yg saim ak ni bknnya doktor yg inject pskit tu, tp doktor yg inject diri-sendirik tu..astaga..maw xtrkejut cipan ak...ye lah sbb dl ak ngan dia ni baik sgt..bljr skali, g klas tmbhn pon skali(trmask la pontem-memontem)...tp tu r..bl da naek sek men. msg2 lost contact(wlopun rmh xjauh(lbh krg 10km), tp mak,ayah ak xbg ak bederat koksir)...ntahlah..ak pon xsngka..tup2, mggu lpas mak citer yg bdak tu skrg ni seorang doktor yg agak brjaya(ak pon heran cmne mak ak bolih taw citer tu...setahu ak radio kt umah ak rosak, mgkn radio jiran sblh umah ak kot)....slps dgr citer mak ak, ttibe trigt lak lagu tnya sama awan...MUNKIN APA YANG BERLAKU ADA HIKMAH-NYA...

"TANYA SAMA POKOK"
TANYA SAMA POKOK, APA SEBAB GOYANG,
NANTI JAWAB POKOK, ANGIN YANG GOYANG,
TANYA SAMA ANGIN, APA SEBAB GOYANG,
NANTI JAWAB ANGIN, TANYALAH AWAN.
AWAN NANTI KATA, AKU KANDUNG AIR,
SAMPAI TEMPAT TEDUH, AKU PUN CAIR,
LIHAT DALAM AIR, NAMPAK BAYANG-BAYANG,
CAMPAK SATU BATU, BAYANG PUN HILANG

2 comments:

MuHaMMaD86 said...

hahaha....ada nada sedih tapi ada juga nada lawak....hurm

life is hard to predict!!!so be prepare coz anything can happen in the future!!!

p/s:mana entry dlm bi?

uto laut said...

tak pe mint..dah tu profesion yang dia pilih..mungkin mak bapak dia terlalu memaksa suruh dia jadi doktor..kawan aku ade gak jadi doktor ca ni..tapi dah mati kna AIDS..kita kena ingat..pangkat,nama dan kekayaan takkan bleh dibawa mati...