20 Jun 2011

Sesi Persekolahan Penggal ke-2

Minggu lepas, semua sekolah2 kat seluruh malaysia telah memulakan sesi persekolahan penggal ke-2 untuk tahun 2011 dan sekolah tempat aku mencari rezeki pon ikut sama bersekolah. Semester baru mestilah kena ada azam baru. Jadi untuk azam semester ini, aku berazam untuk bangun awal dan datang sekolah awal, seboleh2nya bila azan subuh je aku dah ada kat depan pintu gate sekolah. Mana tahan beb, asyik nama aku jer duk bahagian bawah sekali dalam buku kedatangan. Apa nak buat, bukannya aku datang lewat tapi mereka yang datang awal.


Berbalik pada cerita semester baru ni, sekolah aku ada menerima 2 orang cikgu baru. Namanya ....(i'm sorri..lupa nak tanya nama). Wellcame to da school teacher. Tapi peristiwa yang x boleh blah bila selamba jer anak murid aku dengan muka 'innocent'nya bagitahu, "Cikgu, pergilah tackle guru baru tu. Cikgu kan single lagi". Terkejut aku bila dgr budak TAHUN TIGA boleh cakap gitu. Alahai, kecik2 dah pandai pikir benda2 ni semua, ni mesti sebab pengaruh facebook. Sebenarnya budak2 sekolah ni walopon berpikiran advances tapi otaknya masih otak kanak2. Cikgu baru bukan hanya tertakluk pada maksud cikgu yang baru posting/mengjar tapi cikgu baru kat sekolah tu jer sekolah lain dah lama.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Semalam adalah sejarah (Past is history)
Hari Esok adalah misteri (Tomorrow is a mystery)
Today is a gift. That is why we call it the present (Quote dari Kung Fu Panda 2)

Sehingga hari ini azam aku nak datang awal ke sekolah belum tercapai lagi, tapi xpe semester ni masih ada banyak masa lagi. Lagipun aku kan GTT.. A GREAT TEACHER TO-BE

No comments: