1 Apr 2011

PKNS vs Johor-PG

Baru tadi aku selesai tengok game antara Johor-PG melawan PKNS Selangor(junior @ skuad presiden). Mmg ni merupakan pengalaman pertama aku tgk bola kat stadium johor ni. Mula2 masuk ingatkan kna byr rm5 @pun rm2.50, tp rupa2nya tuk prlawanan skuad presiden tiada bayaran dikenakan(mksdnya free of charge). Walaupon hnya budak2 under 21 yg main tadi, tp game agak menarik tuk ak tgk (boleh la, percuma pnya psl, xkan nk game setaraf epl).



Yg ke-2nya, aku dapat kenal ramai(wlopon kenal nama je) jurulatih2 dan mereka2 yg trlibat dgn pembangunan bola negeri johor ni. N tadi juga aku terserempak dgn sorg bekas jurulatih malaysia yang sekarang ni menjadi jurulatih skuad senior PKNS Selangor iaitu Abdul Rahman Ibrahim bahkan dapat duduk selang 2 kerusi dgn beliau. (okay juga ak ikut tgk game mlm tdi, skrg2nya dpt lihat pemain2 dan jurulatih2 secara live)




Ke-3, aku dapat melihat cara permainan under 21 yg mana aku rasa game tdi kureng cikit, wlopon rentak game pantas tapi tiada penyudah dri kedua2 psukan dan game soalah-olah perlawanan antara budak2 sekolah menengah dengan kawalan bola dan corak permainan yg kurang teratur.

___________________________________________________________________________________

Mungkin lepas ni kal0 ada lagi game johor (itupun kal0 yg free), mgkn kal0 ada ke'free'an ak nk gak pegi sbb menonton prlawanan bola mmg begitu sempoi dan menyeronokkan (nk tergelak aku bila dgr sorokan penyokong johor yg tgh maki semua pihak lawan smpaikan referee dan anggota rela pon kna sekali tpi bila mengenangkan ini adalah johor dan bukannya kelate, maka aku gelak dlm hati je lah..hahahahahaha)

No comments: