10 Jul 2010

Rumahku diganggu entiti

Tanya pada pokok apa sebab goyang,
Nanti jawab pokok angin yang goncang,
Tanya sama langit apa sebab hujan,
Nanti jawab langit tanyalah awan

ermmm...hari ini ari sabtu, esok-ahad,tulat-isnin, tubing-selasa, tebing-rabu, tenking-khamis, tumkeng-jumaat, tunggeng sabtu,,,ari ni jugalah ari KO-Kurikkulum Sekolah ak yg ke-???.. alhamdullilah, pengalaman ko-kurrikulum-ku pda mggu ni amat myenangkan hati... pelajar2 pon agak rmai yg mghadirkan diri pada sesi kali ini(wlopon plajar klas 4 trlibat ngan Kem Bestari solat_)... (ak pon agak brsemangat gak ari ni sbb biasanya pkl 8:30pg br ak stat motor ak pegi skolah tp ari ni jam br pkl 7:45 ak da ada kt skolah dah)

post ak ni bknlah ak nk crita psl ko-kurikulum tp psl kdatgn awal kesekolah..sbb motor ak pon td trkejut sbb biasanya pkl8:30 br ak on'kan motor tu, motor: bos, apsl pepagi buta ni Lu kejutkan gua??(motor ak biasa la kal0 cakap guna Lu,Gua jer..apa nk buat sblm ak ambek motor tu, dia duk merempat kt kdai cina jer, nsb baeklah cakap xde pelat cina, kalo x mahu ak letak motor tu kt mesjid selama sbln biar dia pndai cakap bhasa arab).. sbnrnya gini Kawasaki Ninja(sbnrya moto ak tu Honda Wave jer, tp disbbkan mata beliau aka side mirrornya duk tgk belakang jer tu la myebbkan dia igt dirinya Kawasaki Ninja wlopon motor Ninja tu sbnrya motor laen yg brada kt blkgnya, lantakla Wave jnji lu bkn igt diri lu tu sebuah keta sudah, kam xpsl2 ko mntak ak tmbah skirting dn psng amp. nnti buat penim ak jer)... sbnrya bila ak bgn tido jer ak rsa cam panas jer, rsa spt duk Aprika Selatan, ak pon pelik gak sbb bila masa lak ak pegi Aprika, sdangkan nk pegi mkn kat Hasni pon korek tabung gajah... jadi, siasat pnya siasat maka ak trnmpakla yg kipas bilik ak xbrfungsi.. asal la kipas ni buat hal lak, dahla ak sorg2 jer kt umah ni, jgn entiti laen yg mghentikan kipas ni sudah..lalu ak pon trn kt tgkat bwh tuk check, pelik bin ajaib..kt bwh pon lampu xdpt di on'kan gak..aik xkanlah 2 entiti yg msk kt umah ak..lalu ketika hndak menekan bbutang kipas kt tgkat bwh, ttiba pikiran ak yg waras ni brfungsi..mgkn smua kjadian ini ada kaitan ngan bil letrik yg trtangguh sbulan?? tp xkanlah br sbln da potong, tggu lah smpai 15bulan br potong, xpon skrg2nya antar la notis 24-jam..jadi, bgi mghilangkan kekusutan pikiran ku yg da sdia kusut ni maka dgn pntas dan efisennya ak brsiap2 ke sekolah ak...jadik ko paham x encik motor???
jadi, bgi mghilangkan rsa tension jiran2 yg melihat ak brcakap ngan motor, maka dgn pntasnya ak trus merempit ke sekolah..

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
moral of da story:
1) jgn brcakap dgn motor
2) bayar Bil mgikut masa
3) jgn tgguh kerja
4) jgn menyanyi dlm bilik air
5) setiap yg berlaku ada Cause and Effect.. (sbnrya pda petang sabtu tu br ak thu knapa rumah ak xde letrik, rupa2nya suiz utamanya ter'reset, mgkn da lma x reset kot jd mybbkan suiz tu da overload..jdi bila ak tekan blk bnda tu, maka rumah ak kmbali disinari cahaya...)

2 comments:

MuHaMMaD86 said...

kesian koko ari sbtu
aku ari rbu,2 pn sat ada sat xdak
best

Ztnim Dhom said...

ok jer Ko-ku..xde la stress mna pon..enjoy2 jer kt skolah.. ak bkn wat gapo2 pon...jnji g tnjuk muka kjap pahtu tubik r g make mna2..