1 Apr 2010

Wa Punya CONNEDvo...

salam 1Blog... ermm...setelah beberapa dekad ak tidak mnyentuh papan kekunci leptopku ni, ttibe ari ini ak nyer ati tergerak untuk mencilok msk ak nyer blog...setelah mgambil msa lbih kurg 13jam untuk mengemas blk ak nyer blog ni (maklumla da lma gua xbukak beb...dah brsawang r gua pnya blog, ini pun gua br lpas abis mop gua nyer blog- wa igt esok je lah gua kasik polish ini blog)...

(mlm ni ak rsa cm nk guna ayat skema lak) pada malam yang mulia ini, hamba ingin berkongsi berita kegembiraan dalam blog budak baekk ini (aka gua la tu)... sebenarnya pada 20 hb march 2010, hamba telah berjaya mengambil hamba punya ijazah aka degree(mksdnya gua tlah abes blaja)...jadi rentetan dari penerimaan ijazah kehormat(degree) pada ari tu, hamba dapat simpulkan yang selama ini hamba telah menghabiskan masa selama 5.5 tahun dengan sia2 jer(5 thn tu beb gua pnya life abes kt mktb)...tp walau apa2pun hamba tak kisah(aiman pun tak kisah) yang penting hamba telah graduate dan telah qualified untuk jadi guru(walaupun cita wa yang sebenarnya ialah mahu menjadi tok imam)...

jadi dipendekkan cerita yang telah sedia pendek ini, maka gua dgn muka keret smbil lubang idung gua kembang kempis(kali pertama beb konvo, mahu xbangga)... jadi bagi menampakkan keenseman gua time konvo nnti, maka gua dgn muka yg agak malu2 kucim tlah mem'paw' gua pnya emak semata2 nk carik bj skema utk dipaka time konvo nnti...(mmg ler niat di hati nk carik bj yg branded ckit aka bj yg disimpan dlm bilik eekond tp disebbkan bajet yg kurg menyebelahi gua maka trpaksa la gua carik bj 3 helai 10hinggit... lalu setelah brjaya menspot satu kdai bundle yg agak fofular kt ak nyer kamgpung, maka dengan muka bangganya ak membelek2 baju Coat...belek punya belek, maka mata ak tlah ditarik oleh satu koat yg ak kira agak okay brbanding ngan koat2 lain yg trdapat disitu...disbbkan bimbang jika koat yg ak brkenan tu diambik olih org lain, maka dgn menggunakan larian seperti husain botak(adik usain bolt) ak tlah brjaya men'grab bj tu lalu trus memakainya...ttibe time ak nk paka bj tu, ttibe trdgr suara2 sumbang ala krazy prog kt blkg ak...
"bang, kal0 nk try pon bayar r dl"
cheehhh..hampeh punya tokan, ak nk test bj pon xbolih..
"tokan, ini koat brapa harga"
"itu mulah jer bang, beli satu rm50hinggit, tp abang punya psl, kal0 beli dua wa bg rega diskaun sm lu la, amacam??
mcm best jer diskaun ni..."brapa tokan kal0 wa maw angkat dua bilah bj koat ni"
"kal0 2 wa bg sma lu rm100 la."
"murah kepala hotak lu tokan, xpe la tokan wa ambik satu jer"
"ok2 no problem ma, kal0 satu rm50 la lu kna bayar"
"mahal sgt la tokan lu pnya rega...kal0 rm50 tu sekali ngan lu pnya kdai gua beli la... kdai dpn sna jual xsmpai rm2 pon, apsl lu jual mhal sgt/???"
"lu ni spm pangkat berapa???itu sna pnya kdai bkn kdai bundle ma,itu kdai rm2 ma"
"okay la tokan, Lu kasi steam ini Coat lpas tu lu dry kleanin'..."

maka, lps slesai urusan jual beli koat yg agak Kute di ati, maka brmulanya XPDC wa ke Kuala Lumpur....

Kuala Lumpur, Tunggu Sama Gua...GUa KASIK PECAH!!

No comments: