21 Oct 2009

Too Much...

esok ak kna antar 2 xsimen(pe n research) tp xtaw r smpat x ak nk edit research ak tu..mgkn pe jah smpat antar esok, laen2 tu mggu dpn kowt..hehehe..sorry mr wan zul for send late my xsimen....
fuh..mlm td sblm ak kuar mkn kt tmpt biasa(bknlah biasa sgt tp 2,3 ari ni sep2 pnghuni kondominium landak tlah mnjadikan starbuck nik sbg tmpat lepak kami)...smpat r gak ak g nite market kt field shot (pdg tembak)...
igt mula2nya ak nk beli krepok golek jah(dlm bhs kelate org pggil krepok gotei n bhs tragganunya dema sebut karapok lekor)...dlm duk usha2 awek krepok mana yg pling lawa skali kt ctu, maka dpt la mata ak ni brjaya mg'spot'st kdai yg mnjual krepok gotein ada awek yg lawa (xla comei sgt tp bolih tahanla brbanding ngan awek kdai laen)...belek pnyer belek ak nyer poket doraemon, maka brjaya gak ak mencongkes syilling ak yg brnilai 100 rupiah tu...tp ms time ak tgh mnjumlahkan ak nyer syilling tu, ak dpt melihat kerut2 kt muka awekz tu...aikk...xkan awekz ni nak berak kowt...ni yg wat ak konpius nk beli krepok ni, mana th entah2 awekz ni pedajal ak, ntah2 smbil duk goreng krepok, awekz tu da mletuskan dia pnyer bom ntah..isk..isk..isk..mntak2 la bkn... tp bl pk blk, ni mgkn awek ni kerut muka sbb marah ak bg duit syilling...kal0 sbb ni lah dia kerutkan dia nyer muka, ni mmg sngaja nk wrestling ngan ak ni...woit1!!!akak oiii....syilling2 pown gua smpan taw...ni sumber rezeki halal gua taw brkat dr tabungan gua tiap2 mlm mrayau kt kdai2 bola...atok gua pown prnah pesan, kal0 awe(awe pggilan sweet kelate utk llaki, kal0 p'puan-mek) nk tahu gak, jaman tok dl dgn duit satu sen tok da bolih mkn nasi lauk ike keli dah...itu lah tok ak slalu bnding2kan jaman dulu ngan zaman skrg...tp kal0 zaman skrg, kal0 kta pg kt kdai mkn n bawak duit st sen jah, jwbnya slps mkn tu pndai2 la pegi blkg wat kijo laundry ckit xpun kal0 xmaw wa laundry pndai2 la lu org tggal brg2 brharga yg lu orang ada(h/phone ke jam tgn ke..tp kal0 stkt h/phone lu org jnama Nokla n jam tgn pown beli kt bundle 3 rm15 baek lu org cpt2 blah kal0 x mmg mrasa lah batang pnyapu trlekat kat lubang telinga...)...brbalik pd citer awekz krepok tu td...time tu ak da mmg xleh blah da ngan awekz tu pnyer kerut...woiii..awekz...asal muka Lu kerut???bau ak msm ke??lu jgn buat hal, br td jer ak mndi guna sabun susu kambing.... awek: woi..brader.. asbestos nyer kepala lutut la lu ni...muka gua kerut sbb ni haa(smbil jari kelingking tunjuk ke arah kuali), kuali ni panas la brader bkn sbb bau Lu yg msm...busuk2 jgn sebut brader, wlopun gua xmndi ag mggu ni tp gua pown ada prasaaan gak...

maka stelah mmbyr rega krepok golek, ak pown meng'u-turn'kan ak nyer moto lalu trbalik...agak2 la u-tutn moto pown bolih trbalik..igt ak paka lesen laminate ker... tp otw ak trnampak ada st kdai yg mnjual prlatan h.set... ni mmg rare ak jmpa ni...kt psr mlm pown ada gak kdai h.set...ni xbolih jadik ni..baek ak try usha2 dl..mana taw dpt beli i-phone rega rm15.30... dlm ak duk tgh usha brg2 yg ada kt kdai tu, ttibe ak tringt ngan h.set ak kt umah sewa..da smggu ak xpaka h.set sbb dia nyer battery da habis energy...cilako nyer h.set..knapa la lu x charge diri lu sblm dtg ke umah sewa ni...kn xpsl2 kopak lg rupiah ak mlm ni... da pnat mata ak duk melilau kt slruh pelosok kdai tu, tp st charger h.set pown ak xjmpa...housing h.set byk la...jd utk mghilangkan ak pnyer ke'mysterius'an maka ak pown tnya la tokan kdai tu (ni tips brguna tuk pmbeli2 buta kayu mcm ak ni sbb ia lbih mnjimatkan ms krana operasi peng'googgle'an biasanya berakhir ngan connection refused by server, mksdnya xjmpa r tu)...jd..ak tulis blk sgala prbualan ak ngan tokan kdai tu..(prhatian: sstgh prbualan dlm dialog ni adlh lakonn smula, jd konfirm la sikit jer yg btul yg laen smua kelentong)
ak yg baek ati; brader, ada x lu jual charger phone kt cni??
tokan yg agak sengal: Lu mahu charger apa??mcm2 kta jual...jadik lu mahu apa..charger tuk public phone ke private phone??
ak yg baek ati;lu jgn wat lawak ngan gua ari ni bolih tak?? wl0pun gua paka slipar nippon tp stu jer gua nk ckp kt lu ni, gua xmen la public phone ni..sengkek2 gua pown gua xprnah meniaga kt psr mlm mcm lu ni..
tokan yg agak sengal: Lu jgn hina sama gua..nnti gua antar gua pnyer gang serang sama Lu... ala..gua pon..sengkek2 gua pown, gua xprnah pegi sekolah mcm lu..n gua jugak xprnah ada warden mcm lu pnyer warden...
ak yg baek ati: ok2...da ckp ngan sengkek2 ni...kan nnti sgua sengkeh lu pnyer kpala lutut br taw...skrg, mana gua pnyer charger?
Brader yg agak sengal; Lu paka h.set model apa?
ak yg baek ati: gua paka model Nokla..
tokan: Lu nk yg mcm mana?/besar?? kecik??petak??tiga segi??
ak: xksh la brader...jnji menepati ak nyer budget n bolih disumbat kt ak nyer phone...
tokan: kta kasik jual mcm2 grade ada...yg biasa ada, yg molek ckit ada n yg original pown ada...
ak: brape nilai stiap bnda tu??
tokan: yg biasa rega rm10, yg molek ckit rega rm12 n yg original rega rm25...
ak: (yg mana elok ak beli...yg biasa ni nmpak cm biasa sgt...yg original lak xyakin ak ngan kualitinya sbb ni ak rs bkn charger tu yg original tp jnama charger tu original..yg molek ckit lak tkot molek ari ni tp bl nk guna esok da jadi xmolek)..okayla brader bagi gua yg olek ckit je lah...
tokan: nah kotak charger...lu tgk kotak dia elok x... kal0 xelok kta ada kotak yg laen lg..
ak: bgus la Lu mniage brader... woit...Lu igt gua nk charge hphone paka kotak ka??jadik gua nk tnya sm lu brader, orait x kal0 gua rembat charger ni??
tokan: ni barang baek ma....xpelah dsbbkan Lu planggan prtama kdai gua ari ni, gua kasik lu warraty 25 minits.... kal0 charger ni xbrfungsi dlm tmpoh ni, Lu jgn segan2 dtg cni kasik tukar Lu pnyer charger....
ak: lu ni mmg baek ati la brader..nsb baek r rmah gua sejauh 26 minit dr cni... okay la brader..gua choe cin cau dl..\
tokan; woi..mangkuk squat nyer budak... apa lu igt charger lu sampel syampu ke??bolih try2.. meh cni lu pnyer rupiah...
ak: nsb baek r lu pnyer kdai xde wat laundry..kal0 x, mmg gua da pg r wat... nah amek ni...ok..gua g dl..assalamualaikum warahmatullah hi wabarakatuh....
tokan: th pown Lu beri slm..apa lu igt gua ni chow yuen fatt ka nk chow2 ni... ok..gua pown sm.. waalaikummussalam warahmatullah hi wabarakatuh....ok c u nxt time..

maka..mlm ni..akhirnya ak brjaya mmbeli krepok golek n charger Nokla ku...ok...that's all from me today..till c u again on nxt monday...(i'll not available till monday..)

1 comment:

uto laut said...

haha..mint,kasihan awek tuh mint..dia sebenarnya kepanasan menggorang kerapok gontel itu,mu sangkakan dia kekerutan menahan bau busuk..mint,aku tengok charger mu dah tercabut satu natnya..bkn aku bertanggungjawab..pakcik pekida tepi rumah bertanggungjawab mint..dia men charger mu td..