11 Oct 2009

Akhirnya....br jmpa...

isk....isk..isk... rs nk teriak lak bl dgr lgu ni (wali band) ...mula2 ak dgr lgu ni kt shoppin mall yg brdktan ngan ak nyer condominium kt landak(ak rs mmg layak r ak pggil rent house ak ni condominium cuz kpnsannya ibarat org yg duk kt tgkt atas klcc smbil brjemur mlihat matahari...tp ak rs kal0 tv3 nyer program(ape ntah nm program tu..bersama selamanya kowt) tgk ak nyer rent house tntu lpas msk tv ni)).....mula2 ak dgr lgu ni ktika sdang menikmati loitering kt shoppin complek...time tu kal0 xslp ak ngan housemateku, (nm trpaksa drahsiakn demi mnjaga kerukunan ak nyer tetangga), sdang mnjamu mata smbil usha2 awekz kt ctu-*yg makcik2 n separa awekz tu xyah r risau k sbb kami xkan usha anda wl0pun diupah dgn rupiah skalipown (bak kata saim ak yg da hilg bujang tyme raya kelima ari tu..jalan2 cuci mata)...tp sbut psl cuci mata ni yg ak konpius ckit...bkn ape mmg r kami jalan2 tp setahu ak jgn arap la dak2 ni nk g cuci mata sdangkan tyme tid0 pown xprnah cuci kaki...
nk jadik citer tyme ak duk tgh byr kaunter ttibe jer si DJ shoppin mall tu mem'play'kan lagu tu..skali dgr mcm best jer, tp time tu ak xbolih nk tgkap lrik lgu tu(time tu ak xpsti r smada speaker kt mall tu ade masalah atau ak nyer tlinga ada mslh sound trouble...mgkn ni sbb gegendang tlinga ak da 5 thun xservis kowt)... lalu utk tdak m'wasted'kan ak nyer tyme, maka ak pown tnya r housemateku tjuk lgu..tp dgn slumbernyer housemateku jwb xtaw..ni mmg confirm dye nyer satelit reception pown lbih kureng ak jer, jnis da lm xrepair..)....jadi sbb dua2 pown xtaw, ak KIV dl psl lgu tu..tp tyme tu ak trpk gak nk tnya org yg ada kt ctu tp mmandangkan time tu yg ada kt sblh knan ak cm seorang baby yg sedang parking bek kt dlm walker smbil minum air susu appeton weight gained...tgk kt sblh blg lak ada warga emas yg da agak tua, kal0 tnya dye konfirm dye jwb p.ramlee yg nyanyi lgu tu...tgk kt kiri lak, ada awekz shoppin mall, tp time tu ak mmg xkan tnya awekz2 tu wl0pun ak sesat jlan skalipown..bkn ape beb..kam xpsl2 jtuh maruah gua sbg seorang yg intelektual dn beragama ni...lgipun kal0 awek2 tu tnya gua tntu gua jwb gua mmg xlayan lgu jwang2 meleleh ni n konfirm wa ckp wa mnat lagu nasyid2 beb....(lu orang xpe la reputasi da jtuh tp wa sbg org baek kna r jaga status wa beb...)
disbbkan msg2 xtaw nm lagu tu...maka dgn muka tensen n serabai ak pown kmbali ke kondo yg ak sewa dgn rega 200 rupiah tu dgn muka pnuh kekesalan...
tp alhamdulillah...mmg gua ni bolih dikategorikan sbg org yg brtuah...ttibe jer mlm td ktika hndak mmbuat aksi2 mendebarkan dgn gua nyer moto slps blk dr Wembley Stadium(england vs ukraine)...ada la st kdai mkan ni yg tlah mmecahkan ak nyer kepala lutut dgn lgu dr wali band ni...bgus r lu bro..th2 jer selera pmnat nasyid mcm gua ni...mka ttibe jer housemateku(Nm trpaksa dirahsiakn lg utk mgelakkan kejdian gmpa bumi dr berulang) bgth: ak memang amat knal lagu ini..lagu ini bertajuk cari jodoh yang telah dinyanyikan dengan handsomenya olih satu kumpulan nasyid yang bernama Wali Band...
maka stlah mndapat info dr housemateku, ak tlah brjaya mengooglekan lgu ni kt tenet mka dgn tidak sengajanya ak tlah terupload lg ni kt cni....tp bl tgk blk lirik lagu ni..alamak cam sedih rsnya..mcm lgu ni ditujukan utk ak lak....ttibe gua trigt ngan motto pakcik din Ujang...Seensem2 brat perit, ensem lagi lembu gua yg da ckp umo tu.......
hhahahahaha(gua dgr lgu smbil nanges n smbil hatuk2 gua nyer kepala lutut kanan ngan kepala lutut kaki kiri)....

ps"~lirik lagu ni gua ltak kt next thread~

No comments: